jennajohansson.blogg.se

Skriver om livet med skyddad identitet och sjukdomen ehlers danlos syndrom mm

Tussan ❤️

Publicerad 2016-04-05 22:18:04 i Allmänt,

 
I fredags kastrerade jag min Tussa 😿 Det är ju något som är för djurens bästa då man skyddar dom ifrån sjukdomar som diabetes, äggstockscancer, livmodersinflammation mm.... Men för mej är detta en helt ny upplevelse. Och det var riktigt skrämmande 😭 Jag älskar min misse så otroligt mycket och skaffade henne för att jag inte kan få flera barn.

Jag lämnade henne 8 på morgonen och skulle hämta henne 16:00. Pga fördröjning av någon operation blev Tussan opererad ganska sent under dagen så när jag hämtade henne så hade hon knappt vaknat. Hon låg i nästan fyra timmar innan hon började röra sej. Och när hon väl försökte gå så var hon så drogad så hon gjorde nästan kullerbyttor framåt och bakåt. Man vill ju inte skratta heller men det såg inte klokt ut 😁 Jag är glad att jag hade min vän från Göteborg här annars hade jag nog fått panik. Han har varit ett enormt stöd och hjälpt till på alla sätt.

Nu är Tussan mycket piggare men hatar dumstruten hon måste bära för att inte slicka på såret. Och mitt i detta så blev sonen sjuk igår. Han ligger nästan i 40 graders feber stackarn. Och idag var det min tur med feber. Tyvärr innebär det att jag inte får opereras på tisdag som planerat. Så nu får jag vänta på en ny operationstid 😁

Nä nu ska jag ta och bädda ner mej och hoppas på nån sömn inatt. Tussan väcker mej ständigt pga sin tratt 😂 hon vill inte ha den och för att visa det så trycker hon in tratten i ansiktet på mej när jag sover 😂😂😂

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en ensamstående mamma som skriver om livet med skyddad identitet och en sjukdom som heter ehlers danlos syndrom

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela