jennajohansson.blogg.se

Skriver om livet med skyddad identitet och sjukdomen ehlers danlos syndrom mm

Panthera

Publicerad 2016-04-21 21:02:08 i Allmänt,

 
Ja så heter min nya rullstol som jag fick idag. Väldigt blandade känslor. Det känns så definitivt att man verkligen är sjuk 😞 den ska ju underlätta min vardag och ge mej möjligheter. Men just nu känns den som ett ankare som drar ner mej under ytan. Det positiva är att sonens skolavslutning blir lättare för mej och att jag äntligen kan ta mej till ett nöjesfält med sonen i sommar.

Att vara sjuk är något som stundvis är väldigt svårt att acceptera. Man vill så gärna vara sitt gamla jag. Saknar att träna och dansa så enormt. Saknar att ta långpromenader i solen. Men nu får man tänka om. Tänka på vad som är möjligt och vad som fyller just min vardag efter mina begränsningar.

Man lär sej mer och mer att ta till vara på saker, att njuta mera av det lilla. Det kunde ha varit värre. Jag kan fortfarande gå även om det är begränsat.

I morgon ska jag köra in katt nr två för att kastreras. Lillan, min sons katt. Hoppas att allt går bra under morgondagen. Det känns lite i matte hjärtat men är för hennes bästa.

Nu där det dags att natta Lill prinsen ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en ensamstående mamma som skriver om livet med skyddad identitet och en sjukdom som heter ehlers danlos syndrom

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela