jennajohansson.blogg.se

Skriver om livet med skyddad identitet och sjukdomen ehlers danlos syndrom mm

Myndigheter och skyddad id

Publicerad 2016-04-14 15:32:59 i Allmänt,

 
Känner mej så vilsen, så missplaserad. Får ångest när jag tänker på det. Känner mej inte hemma här eller där. Saknar mina vänner och längtar hem. Jag har levt med skyddad identitet i 7 år och flyttat runt en del. Jag lever inte med skydd nu sen 1-1 1/5 år tillbaka.

Men det betyder inte att jag bara kan flytta hem igen. Jag förlorade min lägenhet i Göteborg när jag fick flytta 😢 och nu verkar det inte gå att få någon lägenhet. Känner mej enormt sviken av myndigheterna. Dom krävde detta av mej och allt skulle bli så bra. Jag kan säga så här. Mitt liv togs till viss del ifrån mej. Jag fick ingen hjälp eller nåt stöd. Jag fanns inte helt enkelt. Jag fick byta mina namn och försöka leva ett nytt liv. Ingen lätt uppgift med det bagaget jag har.

Nu står jag här fortfarande efter dom här åren och känner mej tom, ensam och förstörd. Jag vill hem. Men får ingen hjälp med att komma hem. Tyvärr är jag sjuk nu också vilket gör att jag ännu mer vill hem. Jag skulle kunna skriva en bok om hur jag blivit behandlad under skyddet. Om hur mycket som tagits ifrån mej, hur jag rasat och önskat att livet stundvis vore över, hur myndigheterna sparkat omkull mej gång på gång.

Jag valde inte att leva under skydd och byta namn mm. Det var ett krav av myndigheterna. Jag är inte den som begått något brott, jag träffade bara fel kille. Men jag är den som blivit straffad på alla sätt tyvärr. Jag är den som förlorat allt pga skyddet.

Jag önskar bara mitt liv tillbaka. Jag vill bara hem igen. Höra ljudet ifrån spårvagnarna, gå på Liseberg, Slottskogen, avenyn, äta sushi på mitt gamla favvo ställe. Springa på bekanta ansikten. Känner mej så vilsen och tom här.......

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2016-04-14 16:18:00

Åh jag har nyss hittat din blogg, hade inte en aning om att du hade en!

Det är så förjävligt det du varit med om, både före och under identitetsskyddet så det finns ju inte ord att sätta på det. Det går ju inte att föreställa sig vad du gått igenom heller. Jag är glad att du flyttade till just stället jag bodde på då på den tiden så jag fick lära känna dig litegrann. Du är en fantastisk tjej på alla sätt och likaså är din son en underbar kille. :) <3 Hoppas att du snart kan flytta hem och få ro. <3

Postat av: Piia-Liisa

Publicerad 2016-04-14 22:51:27

Känner med dig, men kommer och kan inte förstå hur du haft och har det. Kan just bara känna med dig. Önska att du kunde få åter det liv du vill ha, det liv du hade innan.
Skickar dig kramar. En god vän kallar det för "gullekramar". De kommer till dig.
//Piia-Liisa
(som finns att ringa till om/när du så känner för det!)

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-15 00:06:57

Varför kan man inte göra helbild? Försökte men kanske gjorde fel.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en ensamstående mamma som skriver om livet med skyddad identitet och en sjukdom som heter ehlers danlos syndrom

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela