jennajohansson.blogg.se

Skriver om livet med skyddad identitet och sjukdomen ehlers danlos syndrom mm

Förhållande med en biker....

Publicerad 2016-04-16 17:07:39 i Allmänt,

 
Jag var bara 24 år gammal när jag trodde jag hade träffat mitt livs kärlek. Alla varnade mej för denna kille men jag var blind, blind av kärlek. Han var en riktig gentleman och satte mej på piedestal. Men det varade bara i 5-6 månader. Sen började hans rätta jag krypa fram. Jag var så ung och naiv och jag betalar fortfarande för det misstaget. Och jag är 38 år nu.

Förutom alla droger och vapen som florerade runt mej så var det så mycket mer, saker jag inte kan prata om. Han gjorde så jag förlorade min lägenhet när jag var bortrest i jobb. Jag blev tvungen att flytta in hos honom. Och då började det riktiga helvetet. Ett helvete av droger, otrohet, lögner, vapen, pengar, misshandel och kontroll.

Jag försökte ständigt vara stark. Jag försökte så hårt att anpassa mej efter hans krav så jag förlorade mej själv stundvis. Hur jag än gjorde så var något aldrig bra. Han isolerade mej ifrån mina vänner då dom inte var "bra" för mej enligt honom. Han hotade vänner och folk som ville skydda mej.

Jag var fast. Det går aldrig att förklara hur illa det var. Men jag ska för första gången erkänna en sak som bara några väldigt få vet om. Jag försökte ta mitt liv 😭 jo det är sant. Jag hängde mej faktiskt och hade planerat det väl. Det ända som inte ingick i planen var att mitt ex hade glömt något i lägenheten och kom tillbaka. Han slog sönder halva väggen där jag fixat min snara och plockade ner mej. Han lovade även då att jag skulle få gå, lämna honom. Äntligen......

Men så blev inte fallet. Han lät mej inte gå. Ca ett halvår efter det fick jag veta att jag var gravid. Jag var mellan 3-4 månaden när jag fick veta det. Han ville ha barnet men vägrade visa sej i mitt sällskap för att jag var så äcklig och ful när jag var gravid. Min graviditet var en mardröm och jag var enormt sjuk.

När jag var i ca 6 månaden åkte han in i fängelse. Det vart min port ut, min chans att dra. Jag tog all hjälp jag kunde för att få eget boende mm..... Jag levde ständigt under hot och måde inge vidare. När sonen var 1 år och 4 månader kom mitt ex ut ur fängelse. Då började ett helvete. Som sen ledde till skyddad id i 7 år.

Note to my self. Dejta aldrig en biker.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en ensamstående mamma som skriver om livet med skyddad identitet och en sjukdom som heter ehlers danlos syndrom

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela